„Marele Gatsby”, F. Scott Fitzgerald

coperta1

„-Ori de cate ori iti vine sa critici pe cineva, indiferent pe cine, mi-a spus el, nu uita ca nu toti oamenii de pe lumea asta s-au bucurat de avantajele de care ai avut tu parte.”

„A te abtine de la a-i judeca pe altii presupune un optimism pana la ceruri.”

„Era genul de glas pe care il urmaresti sesizandu-i cel mai mic crescendo si descrescendo, de parca fiecare replica ar fi o partitura muzicala ce nu va mai fi interpretata niciodata.”

„Ultimele raze de soare pogorara o clipa cu romantica afectiune pe chipul ei imbujorat; glasul ei ma sili sa ma aplec cu rasuflarea taiata in timp ce o ascultam – apoi bujorii din obraji palira, fiecare fascicul de lumina de retrase cu un regret prelung, cum fac copiii cand trebuie sa intre in casa la asfintit, lasand in urma strada pe care se distreaza de minune.”

„Si in tot acest timp imi repetam la nesfarsit in sinea mea: <N-ai sa traiesti la nesfarsit, n-ai sa traiesti la nesfarsit>.”

„Surase intelegator – mai mult decat intelegator.Avea un fel de-a surade cum rar se intampla sa vezi, un suras care te umplea de o incredere netarmurita, un suras pe care ti-e dat sa-l intalnesti doar de patru-cinci ori intr-o viata de om.(…).Te intelegea atat cat ti-ai fi dorit sa fii inteles, credea in tine atat cat ti-ai fi dorit sa crezi tu insuti si te asigura ca i-ai lasat impresia pe care ai fi dorit sa i-o lasi in momentele tale cele mai bune.”

„Necinstea la o femeie nu este o insusire de condamnat cu adevarat – imi parea rau de ea, dar nu cine stie ce, asa ca am si uitat de treaba asta.”

„Pentru o clipa am crezut ca o iubesc, dar sunt un tip care despica firu-n patru si am propriile mele reguli interioare, care actioneazaca niste frane asupra dorintelor mele.”

„Fiecare dintre noi se considera posesorul unei virtuti esentiale si iat-o pe-a mea: ma numar printre putinii oameni onesti pe care i-am cunoscut la viata mea.”

„Nu eram in stare sa bolborosesc nici macar o banalitate dintre miile care mi se involburau in cap.”

„Chipul ii era literalmente radios: fara niciun cuvant sau gest, stralucea si umplea camaruta cu o fericire nemaivazuta pana atunci.”

„O vreme, aceste reverii servira drept debuseu al imaginatiei sale – lasau sa se inteleaga, in chip multumitor, ca realitatea e ireala, il incredintau ca piatra de temelie a lumii e sigur asezata pe aripile unei zane.”

„Este invariabil intristator sa privesti cu ochi noi lucruri care ti-au solicitat o mare putere de adaptare.”

„Vedea ceva ingrozitor in insasi simplitatea pe care ea nu reusea sa o priceapa”

„o unda de romantism care lipsea cu totul din lumea ei.”

„Viata isi reia mersul firesc la toamna, cand se mai racoreste vremea.”

„-N-am cuvinte sa-ti spun cat de surprins am fost cand mi-am dat seama ca o iubesc, batrane. O vreme chiar am sperat ca o sa se debaraseze de mine, dar n-a facut-o, fiindca si ea ma iubea. Avea impresia ca stiu multe, fiindca stiam alte lucruri decat cele stiute de ea. Ei bine, ajunsesem undeva departe in ambitiile mele, clipa de clipa mai indragostit si, dintr-odata, nu mi-a mai pasat de nimic. La ce mi-ar fi folosit niste realizari marete, daca ma puteam simti mult mai bine povestindu-i ei ce-aveam de gand sa fac?”

„Pleca cu semtimentul ca, daca ar fi continuat sa o caute, ar fi gasit-o – ca o lasa in urma lui.”

„Ajunsese la o varsta la care pentru el moartea nu mai constituia o surpriza inspaimantatoare.”

„-Sa invatam sa ne aratam prietenia cat timp e omul in viata, nu dupa ce a murit.”

„-Am treizeci de ani. Am depasit cu cinci ani varsta la care imi puteam permite sa ma mint singur si sa spun ca asta se cheama onoare.”

 

 

Lasă un răspuns

soarecidebiblioteca

“People say that life is the thing, but I prefer reading.” ― Logan Pearsall Smith

Şiraguri de gânduri

gânduri înşirate pe aţa vieţii... din Bucuresti

jurnalul unei femei

I believe everything happens for a reason

vitali cipileaga

de vorbă cu tine

WIIYH

World Is In Your Hand

ANDREEA B.

Când sufletul vorbeste, ai suficientă putere să-l asculţi?

Cuvintele din cărţi

blog de citate

PSIHOLOGIE ON LINE

Construieste-ti o cariera de succes, afla cum!

Centrul Cultural Nicapetre

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Revista Gând Românesc

Revista Gând Românesc - Asociația Culturală ”Gând Românesc, Gând European”

Life

We can destroy what we have written,but we cannot unwrite it.

Zâmbete în colţ de cer

'' Viata este pe zile si fiecare zi are o poveste!'' Oana Pellea

letopiseț de web

andreeasevici

Sop-St

Now I know only I can stop the rain

