scări noi,tablouri vechi şi scaune tapiţate

De multe ori am încercat să-mi citesc poeziile,eseurile ,să văd ce se ascunde în spatele imaginii pe care o văd în fiecare zi,în sufletul îngrămădit în cutia cu aparenţe şi praf.Niciodată,însă,nu mi s-a întâmplat ceva asemănător…

tumblr_mgqhgoleok1qb5t88o1_r1_500

Întâlnirea cu scriitorii a fost la muzeul de istorie.Scări noi,tablouri vechi şi scaune tapiţate.Oameni primitori care zâmbeau cu toată fiinţa.Poeti,eseişti,epigramisti,romancieri.Elena în stânga mea care răspundea politicos la întrebări.Doamna Luminiţa vorbea în faţa noastra,uitându-se la toţi pe rând.Zâmbea.
-Avem onoarea de a-l prezenta pe domnul Ghimpu.
S-a ridicat,l-am aplaudat,s-a aşezat la loc.
-Domnul Zimbru.
La fel.
-Ridicaţi-vă amândouă.Elena Albu şi Cristina Turosu.
Ne-am ridicat.Vedeam în faţa mea oameni,chiar copii care ne aplaudau.Voiam sa le mulţumesc,dar nu ştiam cum.Am zâmbit.
-Deci,să începem.Pentru că le-am prezentat ultimele,acum să le ascultăm primele.Cristina şi Elena,haideţi.Pe rând,veniţi să citiţi.
-Haide,du-te!,mi-a spus Elena cu o vibraţie liniştitoare în glas.
-Mergi tu prima.
Eram emoţionată.
-Bine.
A citit frumos cateva poezii pe care parcă i le ştiam.Când am văzut-o venind înapoi,m-am ridicat şi am păşit printre oameni,până la masă.M-am aşezat pe scaun,iar un om a reglat microfonul.
-Cristina,de la colegiul Gheorghe Munteanu Murgoci,a publicat în numarul 3.Te ascultăm,Cristina.
Ok.Trebuia sa încep.Îmi tremurau mâinile.
-O să vă citesc un fragment din poezia „Acces de optimism”.
Mă uitam fix la microfonul din faţa mea ca la un mediator străin.
-„Acolo,în lumea de unde vin,
În loc de flori cresc sentimente.
Le ud zilnic
Cu câteva dovezi
Şi le încurajez să înflorească.
Niciodată nu ştiu
Când va veni cineva
Să le culeagă.”
M-am uitat putin in fata.Am vazut o femeie pe care nu o cunosteam,dar imi zambea.Asta m-a incurajat.
„Acolo,sunt obligatorii
Trei mese pe zi:
Dimineata,
Pe stomacul gol,
Toti trebuie sa serveasca
O portie de optimism.
La pranz e mai complicat,
Ai de ales intre credinta
Si devotament,
Au aproape acelasi gust
Dar nu arata la fel.
Seara,de obicei,
Se consuma fericire.
Excesele de orice fel
Dauneaza activitatii cerebrale.”
Am citit rar,expresiv.
-„Acolo,
Unde am trait atata timp,
Ziua se petrece asa:
Dimineata,
Cam pe la ora sase,
Rasar niste sperante
Care pe la pranz
Sunt alimentate cu
Cateva confirmari.
Pana seara ele cresc,
Se ramifica,
Infloresc,
Iar apoi urmeaza
Cea mai gri
Perioada din zi:
Se transforma in idealuri
Cand nu le vede nimeni;
Asa le place lor
Sa surprinda.
Pe la ora opt,
Cand toate nebuniile se linistesc,
Idealurile apun
Intr-un ocean
De care niciun om
Nu s-a apropiat vreodata.”
Mai aveam putin.
„Se spune ca acolo
Sunt adunate
Toate dorintele neindeplinite inca,
Iar la un moment dat,
Nu se stie exact cand,
Toate se vor implini.
Pe rand,
Una cate una.”
M-am uitat la oameni.Toti aplaudau.Ma aplaudau.
-Multumesc.
M-am dus incet la loc,si m-am asezat langa Elena.
Bravo,Cristina!
-Multumesc!
In continuare au vorbit cativa poeti si cativa epigramisti.Cand s-a terminat si oamenii au inceput sa se ridice de la locurile lor,a venit spre noi o femeie pe care nu o cunosteam,dar care transmitea o energie pozitiva.Cred.
-Felicitari!Mi-a placut de voi.
Am zambit amandoua.
-E fata dumneavoastra?
La asta nu ma asteptam.
Aproape.Doar spiritual.O cunosc de foarte mica si sunteam foarte apropiate.
Asta a fost chiar frumos.Raspunsul Elenei m-a surprins.In mod placut,evident.
Am plecat pe Republicii,spre Dunarea.Ma tot gandeam…am scris poezia,dar vreau s-o inteleg.Asa cum spunea Ana Blandiana,nu poti vedea lucrurile clar nici daca esti prea aproape de ele,nici daca esti prea departe.Aveam impresia ca il inteleg pe Paunescu mai bine decat pe mine.M-am intrebat cum voi „decoda” versurile astea aparent banale.E simplu.Voi scrie altele si altele.

Lasă un răspuns

soarecidebiblioteca

“People say that life is the thing, but I prefer reading.” ― Logan Pearsall Smith

Şiraguri de gânduri

gânduri înşirate pe aţa vieţii... din Bucuresti

jurnalul unei femei

I believe everything happens for a reason

vitali cipileaga

de vorbă cu tine

WIIYH

World Is In Your Hand

ANDREEA B.

Când sufletul vorbeste, ai suficientă putere să-l asculţi?

Cuvintele din cărţi

blog de citate

PSIHOLOGIE ON LINE

Construieste-ti o cariera de succes, afla cum!

Centrul Cultural Nicapetre

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Revista Gând Românesc

Revista Gând Românesc - Asociația Culturală ”Gând Românesc, Gând European”

Life

We can destroy what we have written,but we cannot unwrite it.

Zâmbete în colţ de cer

'' Viata este pe zile si fiecare zi are o poveste!'' Oana Pellea

letopiseț de web

andreeasevici

Sop-St

Now I know only I can stop the rain

